Onze school

De basisschool van KindCentrum Altweerterheide is een van de 7 scholen van Stichting Eduquaat en samen met de kinddiensten verzorgen we onderwijs en opvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar.
Altweerterheide is een kerkdorp gelegen aan de rand van Weert. Bijna alle kinderen uit het dorp komen naar KindCentrum Altweerterheide en ook kinderen uit de aangrenzende wijk vinden de weg naar onze school in het groen. De laatste jaren ligt het leerlingaantal rond de 70. De verwachting is dat dit leerlingaantal constant blijft.

Het schoolteam bestaat uit 9 personen, die parttime werken. We geven les aan leerlingen die gegroepeerd zijn in de thuisgroepen 1-2, 3-4, 5-6, 7-8. Het team vormt een mooie combinatie van leerkrachten die onderdeel zijn van de geschiedenis van het dorp en de school en leerkrachten met ervaring op andere scholen. Samen werken we aan kwalitatief goed onderwijs.